Kastracija
Glass Illka
Obscena medijska igra
Obscenost je v neposredni konotaciji z gledališčem. Dobesedno pomeni, da smo soočeni z nečim, kar bi moralo ostati izven scene in skrito pred našimi očmi. Če to igro premestimo v polje političnega, obscenost vstopi v neposredno razmerje s politično korektnostjo, hkrati pa se zgodi neka bistvena premestitev obscenega – obscena postane igra sama. Površino politične korektnosti začnemo dojemati kot resničnost, kot humano naravo človeka, kot nacionalni značaj, kot državotvorno držo. Obsceno zakulisje v obliki estetiziranega ekscesa postane medijski dogodek, ki to ideološko igro drži pri življenju. Izid te obscene igre je kastracija javnosti.
Na podlagi performansa Kastracija je nastal tudi kratki video z naslovom Glass Illka. Premierno je bil prikazan 20-11-2022 v Moderni galeriji Ljubljana na predvečer svetovnega dneva televizije.
Kastracija
2021
Verbalni performans • 40 min
Zamisel — Glass Illka
Izvedba — Ena Kurtalić, Olja Grubić, Varja Hrvatin, Rok Horžen, Loup Abramovici, Anita Wach, Eduardo Raon, Glass Illka
Scenografija in kostumografija — Olja Grubić
Svetovalka pri besedilu — Varja Hrvatin
Zvok — Eduardo Raon
Oblikovanje luči — Špela Škulj
Mentorica — Anita Wach
Producentka — Špela Trošt
Produkcija — Via Negativa
Koprodukcija — Mesto žensk v sodelovanju s Slovenskim mladinskim gledališčem in Zavodom Maska
Hvala — Cankarjev dom, Tibor Mihelič
Projekt je bil zasnovan v laboratoriju Vie Negative za uprizarjanje — VN Lab.